Kärlek.

Har glömt att publicera detta inlägget som jag lovade för ett bra tag sen- historian om mig och vb <3 så här kommer den!

Det var i slutet av sommaren år 2008, den våren hade jag precis lämnat ett långt förhållande bakom mig. Sommaren hade vart rolig och jag var singel, men nu saknade jag verkligen kärlek.
Den 27 september så skulle jag och Kajsa gå på UP, ett festställe som alla hängde på förr. Vi hade ingen förfest att gå till så vi hängde för oss själva, nyktra men taggade! Sen mötte vi upp Susan och hennes pojkvän för att dra till UP. Susans pojkvän kände vb och presenterade därför han för oss. Vi hälsade och sen var det inte mer med det. Senare på kvällen stod jag och kajsa på dansgolvet och härjade. Då ser jag plötsligt att vb kollar in mig, när han ser att jag kollar tillbaka så kommer han fram till mig.
Jag var ju nykter, och hade inte alls tänkt mig att dansa med någon haha. Men ja, vi dansade. Han försökte även pussa mig, men jag tog bort huvudet haha! Kände att jag inte ville strula runt nykter direkt.. Sen när UP stängde så stod jag, Kajsa och vb i kön till garderoben tillsammans. Vi pratade lite och jag kände att detta kanske var något ändå. Sen gick vi mot stan, och sen försvann vb. Kommer inte riktigt ihåg hur, men jag och kajsa gick iallafall hem. Vi sov hos hennes moster den kvällen. Vi delade på dubbelsängen, jag sa "Åh varför gjorde jag inget?". Sen låg jag hela natten och undrade varför jag inte hade pussat honom tillbaka, varför jag hade dissat honom. Jag var intresserad. Varför hade vi inte bytt nummer?

Bild tagen samma kväll innan jag åkte in till Kajsa.


Tiden gick och jag såg honom i skolan. Jag försökte att titta på honom men han såg mig inte. Hade han redan glömt mig? Var han så full så att han inte ens mindes att vi hade dansat? Sådana tankar flög runt i huvudet hela tiden. Jag tvingade min kompis Linn som jag alltid var med i skolan att vi alltid skulle sitta i närheten av hans klassrum haha.. Jag lärde mig vart han brukade hålla till och där höll vi till. Låter barnsligt och ja, det är ju det! Men jag kunde verkligen inte glömma honom.

Snodde hans nummer från Susans kompis mobil utan att någon visste om det. Och en dag i oktober så var vi med klassen på teaterresa i Ronneby. Mina kompisar visste ju om att jag gillade honom. Så då busringde vi till hans nummer. Eller ja, vi ringde dit endast så att jag skulle få höra hans röst. Så var bara tysta i luren haha. Han bara "hallåå?". Minns det så väl!

Det gick nog två månader av denna förtvivlan, osäkerhet och ångest. När vb en dag i skolan plötsligt hälsar på mig. Jag minns det så väl asså.. Jag hade nästan gett upp, och var inte lika efterhängsen längre. Linn och jag var påväg till en föreläsning. När vi svänger in i kommande korridor så står hela vbs klass samlade utanför ett klassrum. Jag försöker skynda mig förbi, men kollar till lite på honom. Och hälsar han! Efter alla dessa dagar, veckor och månader så passade det just NU? haha. Det var precis i början av korridoren och den är typ 30 meter lång. Fatta om jag blev svimfärdig? Kände blicken i ryggen, men också glädjen inuti mig. Nu hände det grejer! Jag tror inte att jag lyssnade någonting under den föreläsningen, hade bara en tanke i huvudet-vb<3

Senare samma dag så satt jag utanför matsalen som serverade fika på eftermiddagen. Visste ju att han brukade gå dit och dricka kaffe. Han gick förbi, och hälsade igen! Jag tror inte att ni anar den lyckan jag kände den dagen.. Sen, samma kväll, så skrev han till mig på BDB. Dessa tider ni vet, alla hängde där. Han skrev "Så, msn? ;)" och jag gav honom den såklart. Vi skrev på msn och det var så det började. Tacka vet jag "mina konversationsloggar" på datorn, för HÄR har ni vårt första samtal på msn!



Sen fortsatte det så, vi skrev på msn hela kvällarna och bytte nummer. Sen två veckor senare typ, eller rättare sagt den 8 november 2008 så var det UP igen, vi sågs där. Och då pussades vi för första gången! Lyckan var enorm<3 bild från kvällen!



En vecka senare, den 15 november så hade vi filmkväll hemma hos mig med några fler. Detta var alltså första gången vb var hemma hos mig. Jag, Kajsa och Linn städade hela huset haha. Var nervöst att träffas så hemma. Men kvällen var mysig och allt var perfekt! Vi kollade på Wall-e och Snuten från hollywood haha. Bild från den kvällen..



Sen rullade det på. Vi sågs, ena gången hos han och andra hos mig. Vi smsade dagligen och skrev först kram, sen puss, sen puss<3, kyssar på sötaste<3. Allt utvecklades! Den 13 december 2008 var det UP igen, vi skulle först ha Luciavisning med klassen men sen så stack vi till UP såklart, och jag mötte vb där. Bild från hur jag såg ut den kvällen.



Sen var det bara en dag, när plötsligt får ett sms där det står "Jag vet att vi inte har varit tillsammans så länge men jag vill gärna köpa en julklapp till dig, så vad önskar du dig?" Jag var i chock, trodde fortfarande att vi bara hade på G än så länge, och så skrev han sa haha! Och så var det så, det blev så. Och så är det ju än idag!




Kommentarer
Postat av: Henny :)

Haha, va sött!! :D

2012-03-24 @ 15:56:27
URL: http://hennyvinlof.blogg.se/
Postat av: olivia

njaa lät väldigt oromantiskt alltihopa...men alla liv ser olika ut, och ditt är väl bara de sådär :) lycka till o se till o gift dig me honom o stanna där resten av livet. (:

2012-03-24 @ 23:37:14
Postat av: Jessica

Naw, va sött :) (minns med när man sprang runt och kollade upp saker ;) haha) Jag tycker det är jättekul att läsa/höra om hur folk träffades. Alltid lika spännande! :)



Förresten så la jag märkte till hur mkt pussbilder ni har (filmen :P) och jag och min kille har varit tsms ungefär lika länge som ni och jag tror inte vi har en enda pussbild! Haha, helt seriöst! xD Ganska illa faktiskt. Det måste det helt klart bli ändring på! (y)



Håller med Olivia - se till och gift er =)

2012-03-26 @ 14:19:41
URL: http://nogg.se/jagheterjessica

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0