Dagens ridpass

Satt på en spänd och stark Zeo idag, red ut i skogen. Redan från början så kändes hon så. Försökte jobba bort det, gick iaf lite bättre mot slutet :) Bara att le och rida vidare.

Önskar ibland att det gick att "busrida" med Zeo. Men det är verkligen att tänja på gränserna om man gör det på henne. Hon blir superstressad, och allt arbete är förstört för en tid framåt. För jag har faktiskt provat :) Med busrida menar jag att galoppera snabbt och kravlöst på form och balans. Klart jag kan rida med mindre krav än vanligt då och då, men inte för mycket. Det funkar inte på henne helt enkelt.

Istället så gäller det att hela tiden sträva mot ett lugn, samt att få henne att söka sig nedåt.



Såhär vackert ser det ut när hon drar. Grand prix form skulle jag kalla det. Eller nåt..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0