Jag ska..

Vissa saker kvar att fixa innan jag har allt det här klart, men iaf nu ska ni få veta!

Jag ska hoppa av skolan.. Har känt hela hösten och även nu att det inte är helt rätt inriktning för mig. Eftersom att jag inte ens hade tänkt att plugga så har min motivation aldrig riktigt funnits där heller. Så ja, nu kan jag äntligen andas ut all den pressen och ångesten som jag haft den senaste tiden. Man ska bara göra sånt som man känner att man verkligen vill gå in för, sånt som man ser en framtid med.

Så TÄNK på det, alla ni som har tjatande runt omkring er som vill att ni ska plugga för "det finns inga jobb". LYSSNA INTE PÅ DEM! Lyssna på er själva, vad ni vill här i livet. Jag gjorde misstaget att lyssna på andra istället för på mig själv när jag började läsa, och ska aldrig göra om det. Nu är det mitt liv och jag som ska stå i fokus.

Visst det kan bli svårt att hitta ett jobb, och ja det känns tungt att ha "slösat" 1,5 år på något som ändå inte blev av sen. Men det var ändå rätt. Och detta har gett mig erfarenheter, jag har träffat vänner och har hittat andra spännande utbildningar för framtiden. Så ändå så finns det en positiv sida med detta. Det tråkiga är väl att jag har lagt ut pengar på bensin, böcker osv. Men det är inte det viktiga, utan det viktiga är min framtid och hur jag trivs :)

Så nu vet ni, mitt val och mitt beslut. Nu ska jag bara hitta ett jobb så kanske livet ordnar upp sig helt och hållet igen :) PUSS på er läsare som stannar trots att mina inlägg suger numera.


Kommentarer
Postat av: Jessica

är väl säkert helt efter, men vad har du pluggat? har inte riktigt fått in det :P hehe. men hoppas iallafall att allt ordnar sig (:

2012-01-18 @ 22:43:43
URL: http://jessiicanyqvist.devote.se/
Postat av: Henny :)

Det var det jag anade. Men gud så skönt för dig!! :D

jag vet precis hur du har haft det, fy fan för skolan ;) haha.

Jag ska hålla öronen öppna ifall jag hör nåt om ledigt jobb! :D

2012-01-19 @ 08:39:51
URL: http://hennyvinlof.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0