Svar från frågestunden. del 1

När du köper hästar vad är det du lägger mest "vikt" på som blir det avgörande? Pris, stam, utbildning, tidigare meriter eller liknande. :)


Svar: Zeo var nog den första hästen som vi någonsin köpt där vi la ganska stor vikt på just kapaciteten. Eftersom att vi köpte både Calle & Zorn som föl i stort sett så la vi ingen vikt vid det alls då. Fast Calle har ju bra stam och hans pappa har gått SM i dressyr, men det va inget vi tänkte på då :) OM jag skulle köpa häst i nuläget så hade jag lagt mycket mer vikt vid hästens finkänslighet. Det är mycket roligare att rida en känslig häst som man slipper ha kamper med, tycker jag. Alla hästar går att förfina känsligheten på men det är en lång väg att gå! Dessutom går det att förstöra en häst på ETT ridpass, men det tar ÅR att reparera ...

Vad är det värsta som du har gjort i ditt liv? Asså inom allt! :)
Kanske en klurig fråga, vem vet? ;)


Svar: En av dem värsta sakerna som hänt mig är nog att jag var tillsammans med en kille som gick mig rejält bakom ryggen. En annan hemsk sak som hänt är när min nuvarande pojkväns pappa gick bort. Om man ska säga något som är bland det värsta jag GJORT, hmm.. En elak grej jag och en kompis gjorde när vi gick på mellanstadiet var att krama ut en disktrasa över en annan persons kakor som skulle in i ugnen.. USCH!

Hur många hästkrafter genererar en riktig häst?


Svar: tusen!


om du fick göra något du ångrar ogjort, vad skulle det vara då? :-)


Svar: Jag skulle ha lagt ner mer tid på Calle & Zorn under ponnytiden, tyvärr så var jag rätt slapp. Det ångrar jag riktigt mycket! Sen ångrar jag att jag hoppade på en skola jag aldrig var säker på.


Okej här kommer en klurig en:
Om du fick möjligheten att göra om hela ditt liv (utan tanke på konsekvenser) hur skulle det då se ut? Var och hur skulle du bo, skulle du hålla på med hästar, på vilket sätt och av vilken typ, klädstil, utseende, familj, ja rubbet! Hur skulle ditt (kanske) drömliv se ut? :)


Svar:
Åh det är riktigt svårt att tänka så, vad och vart man skulle vara idag om man levt livet annorlunda. Men jag tycker ändå att jag till stor del alltid har gjort det jag velat. Jag har rest mycket, träffat en underbar pojkvän, har underbara hästar och familj.. Tror inte det kan bli så mycket bättre? Självklart hade jag velat ha mycket mer pengar att spendera på grejer. Och så skulle jag vilja äga flera lyxhus utomlands. Btw, för er som inte vet så har jag vart på flera castings som modell. Kom till andra utagningen av Elite model Look både 2007 & 2008. DET ångrar jag kanske lite att jag gav upp. Men det kommer kanske fler chanser, än är jag inte gammal & grå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0