Mina sadlar.

I dressyren så har jag enligt mig den mest perfekta sadeln för en korrekt sits, en Bates Innova. Den har enorma knästöd vilket gör att du helt enkelt inte kan hamna fel. Jag är supernöjd med den och fick genast en bättre sits i dressyren tack vare sadeln. Hamnar man i rätt sits så kan man ju istället fokusera på ridningen, vilket jag hade väldigt svårt för innan jag fick denna sadeln. Jag fick då hela tiden tänka på min skänkel och position. Så ja, letar du dressyrsadel och har en häst som sadeln passar så tycker jag inte att du ska tveka! Sadeln är luftstoppad.






I hoppningen så har jag en Prestige Versailles, måste säga att jag är nöjd med den. Visst den har kanske inte sådär jättestora stöd men eftersom att den är kalvskinnsklädd så ger den väldigt bra grepp. Man halkar aldrig omkring i den, utan sitter stabilt. Sadeln är väldigt mjuk i både sits och vid knäna. Dessutom så är den ju väldigt snygg!





Den nedersta bilden är min, dem andra är från google.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0