Svar från frågestunden!

Julia W - Riktigt fin blogg! Följa varandra via bloglovin? :)

svar: Jag följer inga bloggar via bloglovin :) har inte förstått mig på hur det funkar haha :D

Emma - Vad heter din häst`?

svar: Jag och min mamma har förtillfället fem stycken hästar som heter: Zeolita (Zeo), Wictoria (Wickan), Pysen, Bäckdalens Zorn, och Aminette som just har lånats ut.

Emelie svensson - Vad har du för skostorlek ;)?

svar: Jag brukar ha 38, men eftersom att storleken på skor varierar så har jag allt mellan 37-39 i vissa fall :)


Emma 1.Hur långt är ditt längsta hårstrå? 2.Haha nä, men vad fick dig att börja med hästar? Hur många hästar har du ridit och hanterat? Finns det någon häst som du verkligen inte har förstått dig på?

svar 1: Mitt längsta hårstrå, hm jag har inte mätt haha :D men kan tänka mig att det är 40-50cm kanske?!
svar2: Mamma har ridit i stort sett i hela sitt liv så det föll sig ganska naturligt :) Jag fick min egna första häst när jag fyllde fem år och har hållt på sedan dess. Jag har ridit väldigt många hästar, har ju gått på ridskola i yngre år och har haft ett flertal egna. Så det är nog flera hundra olika hästar haha :)
Ja det finns några få hästar jag inte har förstått mig på. Men i grunden så ligger det nästan alltid på hanteringen som människan har gett hästen, så kan inte skylla på hästen i dem fallen jag har stött på. Kan gå in mer på detta i ett enskilt inlägg :)

Kajsa - Vems skägg skulle du välja att klappa, gandalfs eller dumbledores?

svar: Jag har alltid vart svag för Gandalfs skägg..

Anna - 1.Vad är ditt mål med Zeo? 2.Hur långt tror du hon kan gå? :)

svar1: Jag har inga direkta mål satta med henne, tar tiden mer som den kommer :) Jag har aldrig satt upp mål eftersom att det brukar alltid sluta med att det inte blir den vägen ändå. Men jag har alltid som mål att få henne så mjuk och fin som möjligt för hjälperna och få henne lugnare i hoppningen :)
svar2: Jag vet att Zeo kan gå riktigt långt i både hoppningen och dressyren, för kapaciteten finns :) Men än så länge så gäller det bara att vänta ut henne och ta det i hennes takt! :D


moa - har du bröst förstoring?

svar: Nej det har jag inte! haha, många som undrat men det är äkta vara kan jag lova ;)

petra - storlek på bh-kupa?

svar: 70-75D


Katrine - Vad är det pinsammaste du någonsin gjort, både i hästväg och till vardags? :P

svar: Det pinsammaste jag gjort i hästväg: Finns mycket pinsamt vill jag lova, men berättar en grej: När jag och Zorn skulle tävla clear round (han var kanske runt 4 år) så sprang han bara runt i ridhuset och gnäggade, kollade på annat ;) Sen när jag styrde på första hindret så rev han det, och resten av banan också! Han rev alltså alla hinder typ på 50cm! Lite pinsamt!

Det pinsammaste jag gjort till vardags: Vet att jag har vart med om pinsammare grejer än detta men jag kommer inte på just nu :o Men kan ha vart när jag och min kompis var i göteborgs galleria Nordstan, och mitt inne på glitter så gick min klack av! så fick gå på tå med min sko till en skoaffär och köpa nya dojor..

Tycker att Katrine hade bästa frågan så här får du en länk!

Och roligaste frågan går till Kajsa så här är din länk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0