Dagens ridpass

Red Zeo på ridbanan hemma idag, och förvånatsvärt nog så gick hon riktigt bra stundtals! Hon brukar nämligen alltid gå bra borta men dåligt hemma haha.. Men idag gick det över förväntan som sagt :)

Gjorde mycket övergångar, skritt-trav kort trav-ökad trav.

Förvänd galopp på volt och serpentiner- tillbaks i det rätta varvet

Serpentiner i trav med fokus på ställningen och takten (även med skrittövergångar på mitten)


Ja, lösgörande arbete kan man ju kalla det. Sen när jag travade av så sänkte hon huvudet fint och höjde upp ryggen samt jobbade fint med bakbenen! Riktigt nöjd ändå :)

Har alltid haft som mål med mina pollar att få dem mjuka och fina i munnen, och tycker faktiskt att jag lyckats med det hittils :) Klart att det har vart en lång väg med Zeo, då hon från början var omöjlig att få i form oavsett gångart. Calle (min förra ponny) har alltid vart mjuk och fin i munnen och arbetat självmant då han är riden så från början, dock blev han stark ibland men bara i skogen då han tycker det är skitkul ;) Likaså Zorn, superlätt riden :)

Dock har vi mycket kvar i hoppningen tycker jag.. Visst, vi har kommit en bra bit på vägen men det ska fortfarande till mycket lydnad och rutin (från oss båda).

Så här kan hon dra vissa gånger, ganska svår situation :P



Och såhär "lugnt" vissa gånger. (lugnt för att vara Zeo :))

Kommentarer
Postat av: Emelie svensson

Han börjar bli det igen ;) men kan du inte lägga ut film när du tävlar Calle i dressyr? :D

2011-10-11 @ 21:33:54
URL: http://ponnygodis.shapemeup.se
Postat av: Rebecka

Snygg häst! :)

2011-10-12 @ 22:14:41
URL: http://dailyhorses.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0