Uppehåll

Har tävlat sista tävlingen för året. Måste ändå säga att jag är nöjd och mycket framgång har givetvis skett under 2011. Men jag hade gärna fått ett bättre avslut! Är inte nöjd med sista tävlingen, känns lite som man är tillbaka på ruta 1 ibland. Antar att det är så för alla, att man ibland helt enkelt får göra om vissa grejer för att nå sin egen topp. Det har vart mycket berg och dal bana med Zeo, men det hade jag också väntat mig redan när jag köpte henne. Vi tävlar aldrig mot andra, utan mot oss själva.

Började tävla dressyr med Zeo i våras. Första tävlingen i dressyr i hennes liv antar jag. 56%, verkligen inget att skryta med! Men tränade och slet en hel del, vilket resulterade till en placering i september på 64,44%. Vilket i oktober blev två vinster på 70% i LC och 66% i LB. Jag kände verkligen att nu, nu går det åt rätt håll. Men sedan att avsluta tävlingsterminen på 57,?% känns kanske inte super. Men jag räknar aldrig med att det ska gå bra, inte med min häst som är väldigt oförutsäg-bar och dagsskicket spelar väldigt stor roll på henne. Nu tar vi nya tag, ska bygga muskler och ha roligt över vintern, rida ganska kravlöst- för att sedan satsa på en fin tävlingstermin 2012 :D


Kommentarer
Postat av: jag

trevlig blogg och läsvärd =)

2011-11-04 @ 19:59:13
URL: http://gepardsochjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0