Vaccination.

Idag ska Aminette och Wickan (mammas frieser) vaccineras mot influensan. Så nu blir det vila i ett par dagar/ingen ansträngning.

Men alla säger så olika om detta. Vad litar ni på och förhåller er till? Hur länge ska egentligen en häst vila efter vaccination? Själv brukar jag låta hästen vila helt dem tre första dagarna efter sprutan. Och sen kanske skritta ut resten av dagarna tills veckan har gått. Vissa säger ju att det där med vila efter vaccination bara är en gammal myt. Och vissa säger att man ska ta det lugnt i 2-3 dagar, vissa 5 dagar, och vissa en hel vecka.

Så, vad tror ni?


Kommentarer
Postat av: Magdalena

Jag brukar brukar gå ut och gå typ en halvtimme i 3dagar sen skrittar jag och sen börjar jag rida som vanligt :)

2011-07-14 @ 13:45:01
Postat av: Henny :)

Jag hade en häst som blev väldigt spänd av själva vaccinet, så jag brukar bara skritta dom en dag efter och sen rida i alla gångarter men såklart utan ansträngning så stelheten och det ömma släpper, några dagar :)

2011-07-14 @ 15:00:16
URL: http://hennyvinlof.blogg.se/
Postat av: Jessi

Rider lugnt i skogen i samtliga gångarter (men inget ansträngade så de blir svettiga), i 3 dagar. Rider därefter som vanligt :)

2011-08-10 @ 09:00:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0