Zeo

Kan berätta lite om mig och min häst som jag rider och håller igång mest. (har ju 5 andra men Zeo är min tävlingshäst). Jag köpte Zeo i april 2010. Hon var då importerad ifrån Holland bara för en månad sen. Hanafissporthorses stod hon hos när jag åkte och kollade på henne, dem importerar hästar direkt ifrån Holland. Såg att Linn (dressyrmupparna.se) hade köpt Cupido därifrån också :) lite kul!

Provridningen:
Vi (jag, mamma och susanna) åkte ner till Åstorp i skåne där hon stod. Väl framme så gick vi in till det lilla stallet. (stallen är uppdelade i flera där). Hon kikade fram så sött ifrån sin box. Vi sadlade på och gick iväg mot ridhuset. Jag tyckte hon var så stor, i annonsen stod det att hon var 1,68cm men hon såg mkt större ut då hon är högrest. Hon var spänd att leda till ridhuset och lyssnade inte när jag försökte bromsa ner tempot. Det hela slutade med att jag gick ca 100m framför dom andra, haha!
Väl i ridhuset så satt jag upp och började skritta fram. När jag sedan tog tyglarna så fick jag känna på den hårdaste munnen någonsin. jag försökte plocka med fingrarna, jag försökte vara still och stadig, jag försökte allt! Men inget fick henne att släppa och slappna av.. Då tänkte jag, herregud detta är ingen häst för mig. Blev nästan lite sur för hon var ju så fin. Då satte vi fram lite hinder och jag styrde på. Jag hade blivit varnad för att hon var het och stark i hoppningen. Men det gick så hilma bra och hon bjöd verkligen super! Så när jag hoppat några språng så kändes allt så mkt bättre. Jag travade av henne och slutligen skrittade av. Nu hade jag ett svårt beslut att ta, eftersom att det var fler intresserade och hon skulle förmodligen säljas fort eftersom att hon var så billig..

ANNONSBILDEN:


I bilen påväg hem så diskuterade jag med mamma och Susanna (mammas kompis). Mamma sa: du bestämmer själv om du vill ha hästen, det är ditt beslut. Susanna sa: Jag hade lätt köpt hästen om det vore jag som skulle köpa.
Jag hade till kvällen på mig att bestämma mig. För dagen efter skulle det komma fler att provrida henne. Jag bestämde mig, och sa till mamma: Nu ringer vi och säger att vi ska ha henne!
Och så blev det! En vecka senare var hon hos mig, nybesiktigad UA. Jag var glad, äntligen en stor häst! Längtade efter sommarens alla tävlingar och träningar.

Kan berätta mer om oss i ett annat inlägg om så önskas :)

En av våra tävlingar i somras. Aneby 1m.


Kommentarer
Postat av: Fredrika Källström

Vilken fin häst, tycker om modellen! :D

2011-02-07 @ 21:11:27
URL: http://tavlingsduon.blogg.se/
Postat av: Martina (shuni)

aw, tack så mkt :D

2011-02-07 @ 21:12:45
URL: http://shuni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0