Träningen

Tjo! Blev inga bilder igåf från träningen för vi glömde kameran :/ men kan berätta lite vad vi gjorde iaf :)
För det första så sa Lasse (min tränare) att Zeo hade blivit mycket finare nu över vintern och lagt på sig bra muskler :) samt att hon såg ut att trivas med sig själv och med mig! Sånt är alltid kul att höra!

Vi tränade på ganska mycket lydnad, och eftersom att Zeo inte har hoppat på hela vintern så var hon full av energi. Hon var alltså ganska het och stark på hinderna. Så i början var det lite svårt att få tillbaka henna när jag ville, så då vart det inte så bra. Men i slutet lyssnade hon mer på mina förhållningar, och jag skärpte mig också - så det gick faktiskt bra :) och gud så hon hoppar!



Här har jag målat upp övningen. Vi började med att hoppa linjen i mitten (nedlagt som galoppbommar). Sen fortsatte vi med ettan och tvåan, och lade sedan på hela banan mot slutet. Mycket att hålla reda på, jobbigt när man har en snabb polle ;) haha, men jag kan behöva tänka lite!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0