Tänk på din utrustning.

Angående utrustning så finns det alldeles för många som endast tänker på sitt eget välbefinnande och inte hästens. Exempel är opassande sadlar, för stora bett, fel bett, eller annat som kan tänkas skava och göra ont. Bara för att ryttaren kanske gillar sin sadel så kanske den inte ligger rätt på hästen.


(bild från google.se)

Jag t.ex älskade min förra sadel. Men Zeo musklade sig så pass att den började trycka. Självklart köpte jag en ny då, fick faktiskt ge 15300:- men allt för hästen ellerhur? nu har vi en prestige versailles som både hon och jag trivs i.

Min sadel på Zeo.



Finns många skräckexempel. Här kommer några bilder som tydligt visar människors egoism och snålhet. Varför skaffa häst om man inte har råd/bryr sig om att ta hand om den? Såhär kan det se ut i många fall.. Alla bilder är från google.se















Verkligheten är hemsk...



Kommentarer
Postat av: My

Usch fy vilka hemska bilder!



Ibland undrar man hur andra människor fungerar och vad de tänker med...

2011-02-08 @ 11:14:33
URL: http://sonntags.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0