Högbergets Calypso del 1.

Högbergets Calypso (Calle) köpte mamma som 1 åring (har jag för mig). Han skulle bli mammas nya häst, eftersom att hennes dåvarande Welsh cob på 155cm hade fått pålagringar i knät.

Calle är en Welsh cob som är e: Cippyn red crusader (som har gått SM i dressyr med bronsmedalj).
Bilder på Calles pappa:




Calles Halvbror B Capriole har med ryttaren Marina Mattson tagit hem mängder av placeringar i dressyr,
bland annat i SM. här är en film på dem:





Här kommer några gamla bilder på Calle, här är han 2,5 år (tror jag).


Här rider jag in Calle vid 3 års ålder. Han blev inte stor häst, utan fick istället bli MIN d-ponny <3








Jag hade fortfarande min arab (Capriolla) Under denna tiden. Så jag red in både Calle och Zorn, men sen red jag mest på Capriolla. Mamma red mkt i skog i och mark med Calle och jag red honom också såklart, men det var svårt att hinna med 3 st ponnyer.

Bild på Capriolla och mig:


Jag började tävla clear rounder med Calle, i mest hoppning. I början när vi skulle hoppa in Calle så var han en riktig luring, och ville mest springa vid sidan haha. Men sen var vi felfria på nästan allt vi startade :)

Resultat KM 2009, kom etta med Zorn och trea med Calle :D


______________________________________________________________

Vi tävlade också i dressyr en hel del, med mkt lovord och placeringar.

Några resultat genom tiderna typ 2007-2009:


____________________________________________________________________


_________________________________________________________________

_________________________________________________________________

VI VANN :D


_________________________________________________________________

Startade även bland storhästar när jag var över 18 med OK resultat.


_______________________________________________________________________

Det var endel resultat som jag hittade, vissa hade försvunnit :(

Calle är nu såld till en tjej i Ljungby, hon ska tävla honom i både dressyr och hoppning som tur är :) Han KAN verkligen gå mkt längre i dressyren! Precis som hans pappa och halvbror. Jag har tävlat honom upp till LA och det finns verkligen mycket mer i honom, därför sålde vi honom till en tjej som ska tävla i båda :) ska bli roligt att följa dem! hennes blogg är emmelu.blogg.se

Del två kommer snart, då kommer film från en hopptävling och mer nyare bilder på mig och calle :D



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0