Hästjävlar

Ibland blir man bara så förbannad.. Hästarna rymde ju häromdagen ni vet? Idag tittar jag ut genom fönstret, så ser jag Zorn springa mellan ridbanan och hagen i vår grannes fårhage. Jaha, bara att ta på sig och springa ut. Då ser jag att Zeo & Pysen också är där inne och skenar. Får inte tag på någon (dem var alldeles för uppspelta). Wickan var den enda som inte hade rymt för ovanlighetens skull.

Tillslut så springer Pysen tillbaka in (under tråden, inget staket vart sönder ens). Så det betyder ju att Zeo och Zorn har hoppat över staketet på ca 120-130 cm. Får iaf tag på Zorn sen en bit nere i hagen, får hoppa över ett dike med vatten och han hoppade efter, söt han är. Men Zeo gick såklart inte att få tag i, hon var alldeles för uppspelt fortfarande. Sprang med svansen som en arab och lät som en gris. Hon har då gett sig in bland några granar och hittar inte ut haha.. Fick ringa mamma som jobbade stackarn och be henne komma hem. Medan jag höll Zorn så fick mamma försöka ta Zeo, det gick inte först. Men sen hittar Zeo ut från granarna och kommer i full sken mot mig och Zorn. Sen stannar hon och mamma fick tag på henne.

Vi fick öppna staketet utåt och gå upp med dem för en brant för att ta sig ut. Nu står alla hästar inne, dem får skylla sig själva haha. Nej men eftersom att jag snart ska iväg till stan så vill jag inte riskera att dem rymmer när jag är borta. Får väl dra en lina till på staketet (har redan 4 st). Jäkla hästar till att rymma!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0