Svar till er

Såg att några av er undrade hur jag tog bort leran på mina hästar.. och hittils har jag faktiskt borstat bort den. Men nu när jag läser om att det faktiskt är skadligt för hästarnas hud att göra det så är jag mer inne på att börja spola benen, och sedan smörja in.

Jag fick mig faktiskt en liten tankeställare- eftersom att vi gärna duschar och sedan smörjer in oss när vi badat i saltvatten pga att huden blir torr. Då är det säkerligen lika skönt för hästarna? Visst dem badar inte i saltvatten men att få lera på sig torkar ju också ut huden.

Så ja, mitt svar blir att jag hittils oftast har borstat bort leran (ifall den är torr) men har spolat bort den när den är blöt såklart, för då går det ju inte ens att borsta bort den. Men nu ska jag spola bort den hedan efter :)



allt för mina sötnosar <3

Kommentarer
Postat av: Lunkizs

Tycker att om man har tillgång till att spola hästarnas ben så ska man det. Men alla har inte det så vad ska man då göra? ;)

2011-10-24 @ 15:52:08
URL: http://lunkizs.blogg.se/
Postat av: Lunkizs

Ja, men det är ju det om man inte har slang, eller om man är tvungen att hämta vatten inifrån... Men det är klart, de flesta har ju oftast vatten i stallet ;)

2011-10-25 @ 16:24:39
URL: http://lunkizs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0