Träningen för Sofia Andler

Kan bara säga en sak, riktigt bra övningar och jobbigt var det! Men det är ju det som ger resultat?

I början av passet så var Zeo stark som aldrig förr, hon la även in bakdelen innanför spåret hela tiden för att komma undan. Fick tipset att tänka lite öppna hela tiden för att korrigera detta, och det hjälpte faktiskt.

Första övningen var att vi skulle (på en mindre fyrkant) sakta ner i hörnen och samla hästarna, samt sätta dem på bakbenen. För att sedan öka på traven på raksträckorna, sedan snabbt samla igen i nästa hörn. Och jag säger då det, Zeo blev riktigt lösgjord och mjuk utav denna övningen. Kommer bli en övning som jag ska nyttja mycket hemma framöver.

Över till galopparbetet, där red vi över bommar på en volt. Man fick själv känna in ett avstånd som passade en själv och hästen. I början var det rätt svårt och vi hamnade i obalans. Men sedan släppte även det och vi kunde rulla på i samma tempo volten igenom!

Kort sagt så är jag väldigt nöjd med träningen, fick många bra tips för att kunna utvecklas ännu mer. Imorgon är det hoppträning, taggar och hoppas att det går lika bra då :)


Kommentarer
Postat av: MAJA

De jag säger Martina ;) hur tråkigt de än kan kännas så är hennes övningar grymma ;)

2012-03-22 @ 22:38:58
URL: http://mturesson.blogg.se/
Postat av: Sara - föredetta beridare hos Jessica Kürten

Sjukt snygg kavaj!!

2012-03-24 @ 16:55:55
URL: http://stallgrasma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0