Svar från frågestunden. del 2

Har ni köpt stallet där ni bor eller gården, eller har ni byggt den själva/ renoverat? :) Är det någons som har häst där nu, mer än dina hästar? Hur många hästar har ni plats för? har det någon gång varit fullt? :) lite för många kanske.. haha!


Svar: Vi har byggt allt själva, både hus & stall. Vi har alltså byggt hela gården från grunden, innan var det en kohage där huset och stallet står :) Flyttade in 2007 tror jag. Just nu så har vi inga inhyrningar, men vi har haft det innan :) Stallet har plats för 9 hästar, och nu har vi våra 4 hästar där. Så det är 5 platser lediga. Det har varit fullt en gång i tiden ja :D Och nej, man kan aldrig ställa för många frågor!

Om du fick ändra något på ditt liv? Hur skulle det vara då? :)


Svar: Jag skulle vart rik ;)


Tycker du att det är roligt att matcha outfits?
Favorit glass?


Svar: Ja jag älskar att matcha, dock aldrig till överdrift. Tycker att om man har allt i samma färg så blir det för mycket :) En snygg och stilren matching är mer min smak, där färgerna tillsammans bildar en helhet.


Vad tycker du om korsningsavel? Bra eller dåligt? Och hur många raser är i sådana fall okej att korsa?

 

Svar: Jag gillar korsningar, tycker det är kul att se vad olika raser kan bilda. Zorn är ju korsning, han har tre olika raser i sig! Dock så är renrasiga hästar lättare att både sälja och dem har ofta högre pris än en korsning. Men jag tycker det är helt okej att korsa hej vilt, har inga problem med det :)

 

Calle/Zorn? ;)

Ska du på göteborg horse show?
Vad tycker du om att lära hästar att stegra?
Kan Kalle piaff eller något svårare? :D
Om du fick välja en duktig häst du fick rida antingen i hoppningen eller dressyren vilken skulle det då varit?
svara på dem ja :D


Svar: Jag kan inte välja mellan Calle & Zorn, dem har alltid vart som 1 tillsammans hos mig. Har liksom haft dem båda så pass lång tid, och därför älskar jag dem väldigt mycket. Från föl- unghäst, från unghäst- vuxna. Båda två har underbara personligheter och är duktiga ridhästar. Men Calle har ju mer kapacitet tävlingsmässigt :)

Ja jag ska till GBG horseshow, ska va där hela lördagen :D

Jag skulle personligen aldrig lära en häst att stegra, tycker det är onödigt då dem kan ta till det vid fel tillfälle och bli stressiga :) Och jag själv är inte så pass kunnig inom frihetsdressyr heller haha, inget jag har intresse för.

Calle har gått korta sträckor i passage, (påbörjade träna det), dock inte piaff. Men han kan öppna, sluta, fram&bakdelsvändningar, förvänd galopp osv. Inte så svåra grejer men iaf :)

I dressyren hade jag velat sitta på Totilas, vilken häst :D I hoppningen Uptown Boy, där snackar vi teknik. Tycker dock ryttaren han har nu rider oföljsamt.


varför valde du just ridning som hobby?

 

Svar: Mamma har haft häst när hon va liten, sen köpte hon en när jag va 4 år. Så fick jag en ponny när jag var 5. Så det blev bara så :)


Vart vill du komma med ditt liv ? :D

 

Svar: Prio ett är att alltid följa mitt hjärta och att aldrig sätta mig själv i situationer jag inte trivs i :) Jag vill må bra och göra saker jag känner för kravlöst. Därför spelar det ingen roll vart jag kommer!


Vill du arbeta med hästar i framtiden eller behålla det som ditt fritidsintresse? kram, anna

 

Svar: Just nu så vill jag bara ha ridningen som ett fritidsintresse, tror det lätt kan bli för mycket om man ska jobba med det också. Men man vet aldrig :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0