Calle - Del två.

På tal om att inte göra er besvikna så kommer nu detta inlägget upp som tyvärr dröjt för länge.

Calle är ingen lättriden ponny, som man kanske kan tro. Han kräver mycket ben och ridning från ryttaren, för att själv orka bära upp sig. Han kan också upplevas stark utav vissa. När han väl släpper till så blir han iaf världens mjukaste och känsligaste att rida. Den bästa känslan vi någonsin haft var när vi vann vår sista tävling. Har aldrig haft en sådan bra känsla tror jag - allt stämde!

Med tanke på att vi vann vår sista dressyr-tävling under mina ponnyår, så bestämde jag mig då för att tävla Calle som stor häst.

Jag tror att vi startade ungefär 4 tävlingar bland stor häst, men sedan köpte jag Zeo. Vi hade precis lånat ut Zorn till en familj, och hemma hade jag då både Zeo, Aminette och Calle att rida. Detta gjorde att jag inte riktigt hann med lilla Calle. Hösten kom och jag började plugga i växjö - jag hann med honom ännu mindre. Han reds väldigt sällan och både jag och mamma tyckte att det var synd att en så fin häst skulle behöva stå bara för att VI ville ha kvar honom. Så vi bestämde oss för att låna ut honom.

Ett par bilder på Calle och mig:







































(dessa två bilderna övre är ca 4 år gamla, vår ridbana hade inte ens staket^^)



Familjen som hade Zorn lånade även hem Calle av oss. Han tävlades mest i hoppning utav tjejen som hade honom. Här kommer ett par bilder på dem, tillsammans tävlade dem upp till 110cm :)








Nu är alltså Calle hos sin nya ägare, Emelie. Det går bra för dem, nu i helgen så tävlade dem sin första hopptävling och kom trea :) Tror på dem :D


Kommentarer
Postat av: Emelie svensson

Åhh så söt:D har du inget videoklipp också skulle gärna vilja se? :) <3

2011-09-22 @ 10:00:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0