Morgontur

Red ut en sväng imorse på Zeo, hon var väldigt spänd och inte på sitt bästa humör. Bara att göra det bästa av situationen iaf, så försökte få henne att sänka sig och slappa av. Vet inte om något hjälpte så mycket idag haha, vissa dagar är hon verkligen svårriden. först när jag skrittade av så blev hon något avslappnad och fin.

Även när jag rider i skogen så är jag väldigt noga med att inte flängrida. Om jag hade släppt Zeo och låtit henne springa så hade allt mitt jobb vart förgäves. Jag vet att många tycker det är skitkul att galoppera i full fart över ängar osv, men det funkar inte med henne. Det gäller att hela tiden försöka hålla henne lugn samt rida i lagom fart. Just nu jobbar jag mycket med eftergiften. För när jag ger eftergift på henne så blir hon såhär "Åh kul, hon lättar i tygeln, då får jag springa iväg". Men riktigt så är det ju inte man vill ha det. Jag vill få henne att sänka sig och jobba kvar i eftergiften. Mycket att jobba med vill jag lova :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0