Godmorgon!

Har precis skottat en massa snö utanför huset, jobbigt men givande ;) Så nu tänkte jag äta frukost :D

På tal om all snö, ni vet väll att det sliter otroligt mycket på hästarna att rida för mycket i snö? Speciellt när det är plusgrader och snön blir tung. Klart att en stund kan vara nyttigt och bidra med kondition och muskler men själv skulle jag aldrig rida mer än 5-10 minuter i djup snö :)

Vad tycker ni? Rider ni långa pass i djup snö eller undviker ni det/rider bara korta stunder?




Kommentarer
Postat av: jossan

Vänjer in hästen ungefär 5-10 min ett tag, innan jag rider mer. De gäller att hästen får vänja sig så att den inte blir överansträngd ;D men max 30 min med skrittpauser rider jag i lagom djup snö

2011-12-21 @ 17:57:06
URL: http://minfux.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0